Alla inlägg under september 2010

Av Bree Roman - 12 september 2010 17:19

Mitt huvud lär överhettas snart, för den här terminen får jag läxor i nästan varje ämne. Jag har börjat en ny kurs, Cambridge Advanced English (CAE), som är Eng C kombinerat med en förberedelse inför det stora CAE-provet som vi ska ställas inför i mars. Om jag klarar det (notera att det är ett stort OM) så får jag ett certifikat som visar att jag talar, förstår och skriver högklassig engelska, och jag kommer att kunna studera nästan var som helst i världen. Vi får se hur det går med det.
       Helgen har spenderats i Vänersborg (som vanligt) med Dennis och vi har varit på Väner, kollat på How I met your mother och träffat lite olika folk. Idag har vi staplat ved och jag har hoppat runt på wikipedia och läst om filmer jag gillar, och Ellen Page. Överväldigades av hur awesome Ellen Page är. Hon gör ju nästan alltid independentfilmer som brukar vara väldigt fina och konstiga. Sen är hon från Kanada, och jag har blivit lite smått förälskad i Kanada. Som vanligt när jag förälskar mig i ett land kommer det vara min högsta önskan att åka dit, sen kommer jag någon gång att göra det och bli djupt besviken. Precis så var det iallafall med både England och Irland. Men å andra sidan har jag inte förrän nu förstått att det jag gillar mest är inte storstäder, utan landsbygden. Så att bo i Dublin var inte det bästa valet. Borde bott vid kusten i en pytteliten stad istället. Hur som helst så vill jag nu åka till Kanada, och gärna västra Kanada.
       Vet inte alls vad min blogg kommer att handla om, om jag ens kommer att skriva så ofta, men just nu är jag uppfylld av den varma känslan som infinner sig när jag är reda att åka ut och upptäcka nya länder, gröna kullar, karga kuster och landskap som ser ut som lapptäcken. England, Irland, Skottland, Nya Zeeland, Spanien, eller Kanada, vi vet ju inte vilket land som står näst på tur. Och även om jag antagligen kommer att bli besviken vart jag än åker, så kan jag ju fortfarande sitta och fantisera om det där perfekta stället, som man aldrig vill lämna.


           

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards